No Show bij Tandartsen en Mondhygiënisten

BELANGRIJK: NO-SHOW BIJ TANDARTS OF MONDHYGIËNISTE

 

Helaas worden wij bij Mondzorg Genders ook met deze problemen geconfronteerd. De laatste tijd loopt het aantal niet nagekomen afspraken binnen onze praktijk erg op. Hierdoor staat er een team klaar, dat in deze tijd geen zorg kan verlenen. Dit kost de praktijk veel geld, maar tevens hadden wij op deze momenten aan andere patiënten de zorg kunnen bieden, die zij op dat moment nodig hadden.

VERANTWOORDELIJKHEID PATIËNT

Het is de verantwoordelijkheid van een patiënt om een afspraak goed te noteren, deze op te volgen of minimaal 24-uur van tevoren te verplaatsen. Om te voorkomen dat een afspraak wordt vergeten, sturen wij via email een afspraakbevestiging en een week voor de afspraak nog een herinnering. Aan de receptie wordt ook een afspraakkaart aangeboden. De e-mails zijn een service voor onze patiënten en ontslaat een patiënt niet van de eigen verantwoordelijkheid.

LANDELIJKE RICHTLIJNEN EN PRAKTIJKREGELS

Natuurlijk gaan wij er van uit dat een patiënt niet expres niet komt opdagen. Toch kunnen ongeacht de reden, conform de landelijke richtlijnen door tandartsen en mondhygiënisten, de kosten van de geplande behandeling, in rekening gebracht worden.

VOOR EEN FIJNE SAMENWERKING….

Maak je een afspraak voor een controle of behandeling bij de tandarts of een behandeling bij de mondhygiëniste? Dan vragen wij hierbij graag extra aandacht van je om de afspraak direct in je agenda te noteren. Weet je de datum of het tijdstip niet zeker meer? Heb je geen email ontvangen? Bel of e-mail ons even. Voorkomen is voor jou en ons beter dan een ‘no-show’. Is het niet mogelijk om op de gemaakte afspraak te verschijnen, laat ons dit dan zo spoedig mogelijk weten. Zo geeft u ons de tijd om in de gereserveerde tijd andere patiënten zorg te bieden.

 

Alvast heel veel dank voor uw medewerking!

Publicatiedatum: 26-02-2024


Terug naar overzicht